DPD Polska jest częścią Geopost, drugiej pod względem wielkości międzynarodowej sieci kurierskiej, która doręcza codziennie przesyłki na całym świecie z poszanowaniem zasad zrównoważonego rozwoju. Grupa należy do holdingu GeoPost, którego właścicielem jest poczta francuska La Poste. W 2022 r. Geopost zanotował przychody w wysokości 15,6 mld euro.
Współpracując z największymi nadawcami firma stawia w centrum uwagi konsumenta i jego preferencje. Konsument oczekuje bowiem, że przesyłka będzie doręczona na czas, w idealnym stanie i w ramach wygodnego procesu. Stąd usługa Predict i jej rozwinięcie w postaci aplikacji Moja Paczka, służące do samodzielnego zarządzania doręczeniem. DPD Polska jako pierwsza firma kurierska na polskim rynku wprowadziła w 2016 r. możliwość opłacenia przesyłki pobraniowej kartą u kuriera. Innym przykładem elastycznego podejścia do wymagań odbiorcy i potrzeb mniejszych firm jest sieć ponad 26.000 punktów nadań i odbiorów DPD Pickup oraz DPD Pickup Oddziałów Miejskich, w których można wygodnie nadać, odebrać lub zwrócić zamówienie.
W 2018 r. DPD Polska wprowadziła dwie nowe usługi dla biznesu - DPD Today gwarantującą dostarczenie przesyłki jeszcze w dniu nadania w największych miastach, i Dostawy Nocne ułatwiające sklepom stacjonarnym dużych sieci przygotowanie się do codziennej sprzedaży. W 2019 r. firma intensywnie rozwijała swoją logistykę miejską w trosce o komfort klientów i mieszkańców miast. Rozszerzyła sieć punktów DPD Pickup Oddziałów Miejskich, w których realizowane są doręczenia rowerowe (w tym rowerami cargo), na skuterach oraz piesze. W 2020 roku, w wyniku pandemii koronawirusa i związanej z nią zwiększonej potrzeby bezpieczeństwa podczas nadań i odbiorów firma znacząco uprościła procedury. Przesyłki doręczane są za zgodą odbiorcy „pod drzwi” lub, w przypadku przesyłek „do rąk własnych”, z wykorzystaniem jednorazowego kodu PIN. W 2021 DPD Polska rozwinęła usługę DPD Food.
- Lokalizacja: poziom 0 / przy wejściu głównym
- Strona WWW: dpd.com
- Youtube: youtube.com/DPDPolska_PL